17 Ağustos 2009 Pazartesi

Spor Tarihinin Unutulmaz Günleri #1

Futbol dışındaki sporlarda yaşanan tarihi günlere değinmeye çalışacağım bu seriye başlamak ne zamandır aklımdaydı. Hatta dün başlayacaktım fırsat olmadı, iyi ki de olmamış. Çünkü Usain Bolt, dün gece tüm izleyenlere spor tarihinin unutulmaz sahnelerinden birini yaşattı. Ben de seriye dün gece ile başlamaya karar verdim.

Tarih 16 Ağustos 2009. Berlin Olimpiyat Stadyumu'nda aylardır beklenen 100 Metre erkekler finali. Tarihin en büyük 3 sprinteri (Usain Bolt, Tyson Gay ve Asafa Powell) karşı karşıya. Herkes bundan tam 1 yıl önce, 16 Ağustos 2008'de Olimpiyatlarda güle oynaya 9.69 koşan Usain Bolt'tan rekor beklese de Tyson Gay de son yarışlardaki formuyla acaba dedirtiyor. Her şey göz açıp kapayıncaya kadar oluyor. Yarışı Bolt'un kazandığı belli, Gay de iyi koştu derken gözler kronometreye çevriliyor. Zira en büyük zaafı çıkış olan adam bu kez çıkışta da fena değildi. Kronometrede yazan 9.58. Kimse nasıl olur imkansız demiyor. Çünkü Usain Bolt, bunun imkansız olmadığını geçen yıl bize gösterdi. Ama ben yine de soruyorum nasıl olur? 1999'da Maurice Greene 9.79 koştuğunda bu iş bitti demiştim kendi kendime. Daha iyisi yapılamaz. Bir sınır vardı ve o sınıra gelindi. Ama önce Asafa Powell geldi, ardından da Bolt diye bir adam çıktı ve spor tarihini yeniden yazdı. Şimdi bilim adamları o sınırın 9.54 olduğunu söylüyor. Ama Bolt, sınır tanımayan bir adam olduğunu gösterdi.



Spor Tarihinin Unutulmaz Günleri Yazı Dizisi

Hiç yorum yok:

Blog Widget by LinkWithin